söndag


söndag.

igår var det den lugnaste lördagen på mycket, mycket länge. fylla, dans och svineri blev utbytt till tända ljus, te och fina vänner utanför stan. Det var faktiskt väldigt skönt, även fast hela jag fick en nostalgichock och började tänka alldeles, alldeles för mycket för mitt egna bästa. Hela dealen var väl att komma in i köket där klistermärken från tandläkarbesök prydde hela spisen, heela familjen satt framför tv:en och kollade på film och tja... trygghet. det fick mig att tänka lite på mitt egna hem där inte ens päronen bor ihop längre fastän huset står kvar och inga lägenheter är köpta, att kvällarna framför tv:en på veckodagarna inte längre är lugna utan att det ena skällsordet efter det andra slängs i luften. det är inte så roligt, faktiskt. så ta mig härifrån, är ni snälla, bjud hem mig! allt funkar. vare sig det blir att sova under sängen till massor med mys och film. det är heeelt okej, jag lovar.

fast..... jag har en fin vän som sa till mig för inte så längesen, att om det känns förjävligt just nu, kommer kontrasterna bli så mycket starkare sen och allt kommer kännas bättre, även fast det inte är så bra då heller. jag hoppas på det.

/c


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0