wawa

hej bloggen.

idag är det måndag och jag är fortfarande i Polen. Jag lånar den andra killens dator idag så jag har ett vanligt, svenskt tangentbord så nu blir det massor med å, ä och ö.
snart åker jag hem. och det är med blandade känslor. dels ska det bli ganska skönt, för jag saknar mina vänner och allt vad det innebär, och dels för att den polska dekadensen har hunnit ikapp mig och det är ganska jobbigt. att saker inte fungerar här som det brukar göra hemma och hur man är van vid. men, att komma hem innebär också att man måste ta itu med jobbiga saker, jobbiga saker som inte existerar här för man påminns inte av dem.

Så, hur är hösten i warzsawa? Ganska kallt, ungefär som hemma i sverige. Staden är ganska fin, innestaden är som i de flesta storstäder, medens det som är runt om innestan är lite nergånget. Det gamla judiska gettot finns det delar av kvar, och det går alltid en rysning längst ryggraden när man tänker på hur många människor som stått uppradade och väntat på att få ett skott i pannan.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, är rättså tom just nu.

Ikväll så vet jag inte riktigt vad jag ska göra eller hitta på, är bjuden på en date med en person som jag träffade i fredags och som verkar trevlig. En svensk kille från Lund, som likt min syster också pluggar till läkare här, och han är väldigt söt. Men jag får se.

(så dum som jag är, kan inte förstå hur jag ska bära mig åt)
nu ska jag gå och prata franska med christophers vän, som trodde att jag var 22 år gammal. i'm blushing!! :)

/ c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0