02.28

livet är för kort för att ångra det som varit
livet är för kort för att tänka tillbaka till det förgångna och sakna det så att det gör ont
livet är för kort för att inte leva livet ut

jag är den som har svårt för att gå vidare. svårt för att avsluta saker och ting och är rädd för att byta kapitel.
istället för att se framåt så drar jag mig alldeles för långt tillbaka
vågar inte ta mig vidare för det är lättare att göra saker som man vet exakt hur de går till.
istället för att se framtiden som något ljust, något som kan förändra tillvaron, blickar jag ständigt bakåt och ältar, analyserar och suger ut varenda liten detalj som kan få mig att känna igen mig och som jag vet hur man hanterar situationen
för att jag är skiträdd för förändringar. det är något av det läskigaste som finns
man har ingen kontroll. och jag hatar när jag inte har den
ändå så gnäller jag över att inget händer
att nu måste det fan hända nått
men när det väl händer, sticker jag svansen mellan benen och vägrar inse fakta

men somsagt. livet är för kort för att älta
så nu skiter vi allt som har varit, ok? nu skiter vi i det för att det enda som kan ändra det förflutna är det som kommer att hända här näst
man börjar tänka annorlunda
börjar acceptera att livet är som det är. no way back och inga ursäkter
så nu ska jag fan inte hålla på mer
nu ska jag fan börja leva i nuet
end of discussion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0