14.22


jag blev som jag lovade igårkväll. full och dansant
jag åt fyllemat på donken och skrattade åt folk som var far out uppe i det blå
skrattade
det är något av det bästa jag vet
gick hem till mamma sov i en bäddsoffa
täcket var för litet för två
det fanns bara en kudde. men den fick jag
vaknade med lite ångest tidigt
radion skrålade i köket
tänkte nej fan jag orkar inte
fast det gör jag ju egentligen
du vet. orkar
du är fin och bra sjukt mycket ok men jag
du vet jag orkar inte spelet. jag har alltid orkat men jag orkar inte nu
fast jag gör ju det. egentligen
jag orkar med dig men inte allt runt omkring. människor är inte dåliga på att visa sina åsikter
du vet. jag orkar med dig
fast egentligen
egentligen tror jag inte att det är mig
att det är jag som bestämmer vem som orkar mest.
det är du
och du har många fiskar i ditt akvarium
tror jag
man gör alltid fel aldrig rätt om man gör tvärtemot är det fel ändå
jag orkar inte. men jo
egentligen
men egentligen orkar jag. tror jag
jag vet inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0