00.59


borde
måste
ska
borde
måste
ska
bordemåsteskabordemåsteska

borde ta tag i skolan
måste lägga ner cigaretterna
ska sluta tänka
borde göra rätt
måste börja äta ordentligt
ska börja tänka rationellt
borde vara bra
måste vara duktig
ska vara bäst
måsteskaborde

jag känner
tänker
andas
thin air lungor som är svarta får ont i magen av alla måsten
jag måste lära mig om fotosyntesen
måste lära mig om gamla krig
måste komma i tid måste skynda måste hinna
nicka le vara duktig säga tack ja snälla
rätta mig efter andra
stirra mig blind
alla stressar alla är obsessed av pengar alla springer förbi alla andra
alla andra människor
vad som är ok det som inte är ok tänker för mycket
vad är jag för dig? ser jag ok ut kan jag ha på mig det här
springer omkring låtsats att allt är så jävla bra kom igen
varför är du så nere?
betonggrå himmel asfaltsfärgad vardag
springer du måste du borde du ska ska ska måste
borde
alla springer runt är upptagna de har inte tid ingen tid i världen
inga cigaretter i världen kan dämpa det du känner
alla är så jävla ensamma
kom igen
varför kan inte alla
dansa
sluta springa
älska varandra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0