21.48


min buss går om tjugo minuter
ska hinna fika och bli som folk (läs: full) inom loppet av en timma. typ.
peppen är sjukt svår att hitta trots att det är fina människor som jag snart ska träffa

passivitet otrygghet rädsla och nervositet river i mitt bröst
antingen väljer jag det ena eller det andra
måste göra det nu
välja det som känns sådär inte helt ok rätt men ändå kan bli bra
eller det andra som ger mig absolut ingenting men som ändå är en sorts trygghet (vilket det inte är egentligen)
men som är nått som jag vet hur det fungerar
jag slipper bli besviken
jag slipper ha höga förväntningar
jag slipper gå igenom allt som heter sticka eller stanna kvar
fast...
det är det allting handlar om. allting handlar om EGENTLIGEN oavsett det jag väljer
sticka eller stanna kvar
stanna
eller
sticka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0