19.01


hej

nu är det mörkt ute och jag har inte varit utomhus på exakt hela dagen (om man bortser flera hundra ciggpauser på min balkong) det har snöat och det har gjort mig så jävla sur. varför? jo det är koncentrerat regn och man ser förjävlig ut i håret och ens kläder blir alldeles fuktiga om man nu tar sig ut.
och sen kan man faktiskt konstatera att Halmstad är en stad som inte är gjord för snö, just för att det blir slask och tö en timma efter själva snöfallet. och sen blir det (om det är kallt) halt och man ser inte just var det är halt nånstans för att det ligger ett snötäcke över. inte ok alls med andra ord.
och om det nu finns några fördelar med denna ofrivillga snö är det att allt blir så ljust att man nästan får ont i ögonen och det är typ fint i 10 minuter innan man hinner tröttna (eller för all del kommer på besväret som snö har med sig).
en annan kul grej är väl att man kan tillbringa tid med att åka pulka, snow-racer, skidor, tefat och stjärtlapp men nu är det faktiskt tyvärr så att idrott i alla dess former aldrig riktigt har varit min grej... så jag tror inte att snöaktiviteter får mig att uppskatta snön.

ikväll är planerna rätt så mycket på is (höhöhööhöh) men lilla tova back kommer snart hem hit o vi hade tänkt att dricka lite öl ikväll så det blir fint. har ju inte träffat min bästa kompis på år och dar känns det som...

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0