09.46


jag drog en lögn på facebook där jag skrev att jag var hemma nu.
Men det är jag inte. jag sitter fortfarande i jonas soffa söder om söder i skarpnäck i stockholm. Fast jag åker hem idag. Samma tid som jag åkte upp för en vecka sedan. och det är sämst.
En del, en stor del av mig, vill vara kvar. Sätta in hela det här i en vardag. Göra det till en vanlig grej, att somna i samma säng och vakna i samma säng. Att planera kvällar och dagar. Att ha varandra. Hela tiden.
Men en annan del vill hem. Ha lite, lite, lite me-time och komma och gå lite som man vill. Men det jobbiga är att så fort jag verkligen kommer hem och gör det där, kommandet och gåandet, så kommer jag längta tillbaka.
Hela veckan har jag varit lugn. Lugn och stillsam och ångesten har inte alls gjort sig påmind. Nu sitter jag här och bara väntar på att den ska slå undan benen på mig och etsa sig fast innanför bröstkorgen som den brukar göra. Det känns inte ok.



fast det är bara att slå tillbaks. med full styrka. För den har inget att göra här. Ångesten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0